Adnan Akat Cosmetics, parfum turcesc pe tărâmuri românești

Compania producătoare de cosmetice, Adnan Akat Cosmetics, ne-a oferit câteva detalii despre perspectiva turcească asupra pieţei de înfrumuseţare din România, dar și elementele unei povești de succes despre voinţă, ambiţie și mult curaj. Adnan Akat, înfiinţată în anul 2006 în Turcia, a produs până în prezent peste 700 de produse din linii variate destinate industriei de beauty, iar standardul ridicat de calitate este mereu un aspect important în lansarea cosmeticelor profesionale.
Reprezentanţii companiei își propun să exporte produsele la nivel global și în momentul de faţă se bucură de aprecierea clienţilor în 55Adnan Akat 2 de ţări dintre care România, SUA, Anglia, Germania, Dubai, Slovenia, Albania, Maroc sau Persia.
Vă invităm să aflaţi mai multe despre unul dintre cei mai importanţi producători de cosmetice într-un interviu cu multe informaţii despre piaţa de beauty autohtonă din perspectiva turcească.

Adnan Akat Cosmetics este un nume relativ nou în piaţa de înfrumuseţare din România. Ne puteţi spune câte ceva despre Dl. Adnan Akat, fondatorul brand-ului care îi poartă numele?

Cu o experienţă de 35 de ani în domeniu, domnul Adnan Akat este unul dintre pionierii beauty-ului internaţional atunci când vine vorba de inovaţie. Capabil să dezvolte orice tip de produs cosmetic (cu excepţia fardurilor), fondatorul brand-ului deţine în proprietate o fabrică cu o suprafaţă de 35.000 m.p., utilizând cea mai nouă tehnologie pentru acest moment.

Adnan Akat 3

Ȋncepând din 2006, anul înfiinţării brand-ului si până în prezent, Adnan Akat Cosmetics a crescut spectaculos, devenind unul dintre cei mai importanţi distribuitori de produse cosmetice. Care este secretul ascensiunii business-ului?

Ȋn nouă ani de existenţă, compania Adnan Akat a devenit cel mai important producător de cosmetice din Turcia, lider absolut al segmentului hairstyle. Până la această oră, brand-ul este prezent în nu mai puţin de 55 de ţări din întreaga lume. Există momentan cinci puncte principale de export, iar acestea sunt Germania, Anglia, Dubai, Statele Unite ale Americii și România.

Adnan Akat Cosmetics deţine un portofoliu de produse extrem de variat, începând cu faimoasele cosmetice și terminând cu air fresheners sau uleiuri profesionale dedicate saloanelor de înfrumuseţare. Brand-ul a fost gândit de la început astfel încât să ofere o gamă completă saloanelor de înfrumuseţare sau această nevoie s-a dezvoltat pe parcurs?

Ȋn compania noastră există nu mai puţin de 360 de angajaţi care sunt responsabili cu dezvoltarea continuă a portofoliului de produse specializate pentru saloane, iar pentru a ajunge în acest punct a fost nevoie de trei ani de cercetare. Cu scopul de a obţine date mai precise din piaţa de înfrumuseţare, Adnan Akat a dezvoltat anul trecut Clubul Partenerilor, o platformă de comunicare între distribuitorii de produse și clientul acestora final, reprezentat prin saloanele de beauty.  Calitatea de membru pe care o poate obţine orice salon de înfrumuseţare atrage după sine o serie de avantaje. Unul dintre cele mai apreciate este acela că la fiecare achiziţie făcută, salonul membru primește BONUS un număr de puncte, pentru a primi cadouri sau discount-uri din preţul facturilor. Sistemul este împărţit pe grade de parteneriat, denumite First Partner, Gold Partner și Platinum Partner. Suntem prima companie din Turcia care oferă un sistem atât de complex. Pentru 2016, Adnan Akat a luat decizia de a dezvolta această platformă și în România.

Ştim că deţineţi o academie proprie de beauty în care organizaţi cursuri, training-uri și programe tip master class. Care este direcţia pe care o ţintiţi? Pot lua parte și specialiștii din industria românească la evenimentele academiei?

Plănuim organizarea unor seminarii în România, începând cu anul 2015, în domeniul hairstyling-ului, atât vis-à-vis de forme, cât si relaţionat de colorimetrie. Ȋn acest moment lucrăm cu unul dintre cei mai importanţi hair designeri ai lumii, campion internaţional absolut, timp de 8 ani consecutiv.

Credeţi că inovaţia este un element definitoriu al pieţei de beauty din România? Care consideraţi că va fi impactul pe care Adnan Akat îl va avea în ţara noastră?

Datorită experienţei firmei Adnan Akat în domeniul cosmeticelor și a calităţii produselor acestora, suntem încrezători că și în România vom avea același succes. Ȋn viitor, cu siguranţă ne vom număra printre brandurile favorite ale clienţilor noștri români.

După un an de prezenţă în piaţa românească de beauty, cu siguranţă că aţi acumulat suficiente cunostinţe pentru a avea o părere obiectivă despre consumatorul de rând. Cum se vede industria românească din Istanbul?

Industria românească de beauty mai are nevoie de cel puţin trei ani pentru a se maturiza, cu toate aspectele ei. După această perioadă, cu siguranţă că România va fi un jucător dinamic în piaţa de beauty europeană.

Adnan Akat este una dintre companiile de cosmetice care acordă interes real mediului înconjurător, dar și impactului prin care producţia de cosmetice afectează stratul de ozon. Ne puteţi spune cum reușeste brand-ul dvs. să adopte o politică de succes în ceea ce privește combaterea poluării? Care sunt măsurile pe care le-aţi luat în acest sens?

Suntem preocupaţi de mediul înconjurător și implicit de viitorul nostru și al copiilor noștri, de aceea prin toate măsurile pe care le luăm cu privire la producţia, distribuţia, transportul și ambalarea produselor ţinem să afectăm cât mai puţin sau deloc mediul înconjurător.

Pentru categoria de tipuri de vopsea de păr, deţineţi un portofoliu complex de produse care acoperă toate plaja de preferinţe. Care sunt calităţile cosmeticelor dumneavoastră, raportate la concurenţă?

Deţinem avantajul unei palete coloristice ample, care cuprinde nuanţe cu semnătură proprie ce nu pot fi regăsite la niciun alt brand. Astfel, clientele saloanelor de beauty vor avea la dispoziţie o gamă variată de nuanţe în funcţie de stilul fiecăreia, dar și o vopsea de păr profesională ce întrunește toate standardele de calitate.

Portofoliul Adnan Akat Cosmetics cuprinde și o gamă dedicată bărbaţilor, cu șampoane, aftershave-uri sau parfumuri. Industria de cosmetice a ultimilor ani își orientează mai mult eforturile către piaţa de consumatori bărbaţi, în condiţiile tendinţelor actuale?

Da, bineînţeles, dovadă stă faptul că în ultima perioadă bărbaţii frecventează în număr mult mai mare saloanele de înfrumuseţare și implicit produsele care le sunt destinate. De aceea, se impune o atenţie sporită faţă de nevoile domnilor, iar compania noastră le propune linii cosmetice diverse de îngrijire personală, concepute exclusiv pentru aceștia.

Cum reușiţi să păstraţi raportul calitate – preţ atât de satisfăcător pentru orice tipologie de consumator?

Scopul nostru este acela de a servi oricărui tip de consumator produse de calitate pentru care să plătească preţul corect. Este cu siguranţă foarte important avantajul de a fi direct producători, așadar și creatorii regulilor jocului. Ţintim o politică de vânzări agresivă care să se bazeze pe volum mare de încasări.

Ȋn afara preţului mic, dar și a calităţii superioare a produselor, care sunt elementele cheie care vă recomandă ca partener de încredere pentru saloanele de înfrumuseţare din România?

Ne propunem să fim competitivi pe mai multe direcţii de business, astfel că prin gama largă de produse, disponibilitatea noastră permanentă și seminariile pe care le susţinem pentru clienţii noștri devenim alegerea perfectă.

Cum puteţi rezuma în câteva cuvinte identitatea brand-ului dumneavoastră?

Viziune, misiune, valori.

Ce sfaturi aveţi pentru profesioniștii din beauty? Ce anume credeţi că s-ar putea schimba în România pentru ca industria frumuseţii să devină cu adevărat competitivă?

Suntem adepţii unei înţelegeri temeinice a noţiuni de customer-service, aparte de munca lăudabilă ca profesioniști. De aceea, din punctul nostru de vedere, este importantă o relaţie solidă între specialist și client, bazată pe încredere și comunicare constantă.

Ţinând cont de elementele estetice definitorii, care sunt diferenţele dintre femeile din Turcia și cele din România? Care sunt produsele pe care le preferă clientele românce?

Culturile celor două popoare sunt asemănătoare în multe privinţe sau cel puţin acest lucru rezultă dintr-o comparaţie vis-à-vis de produsele cumpărate de cele două tipuri de femei. Lucrul pe care l-am observat și care ne-a surprins este acela că româncele sunt foarte creative atunci când vine vorba despre produsele pentru nail design.

Ce surprize pregătiţi clienţilor din România pentru anul 2015?

Vom susţine seminarii de prezentare a noilor produse pe care le vom lansa în 2015 și pe lângă acestea, vom organiza încă un eveniment de proporţii de care veţi afla la momentul respectiv.

YAVUZ AKAT

PROJECT AND EXPORT AREA MANAGER

ADNAN AKAT KOZMETIK