Excentrica Iulia ALBU

Personajul fabulos al showbiz-ului românesc

LPM: Ai devenit una dintre cele mai interesante prezenţe din showbizul românesc, cu ce te ocupi acum? Ai vreun proiect important în desfăşurare?

I.A.: În prezent sunt fashion editor pentru Ideal Mariaj şi OK! Magazine, iniţiator al proiectului Manifesto: SUNT FRUMOASA PENTRU CA SUNT EU, ce are ca obiectiv promovarea frumuseţii naturale şi editor www.theflappergirlchronicle.com. Celor trei publicaţii enumerate li se va alătura în curând şi a patra al cărei nume prefer să nu îl
dezvălui pentru moment.

În ceea ce priveşte proiectele în care sunt implicată, eu am CONSTANT ceva în derulare.

Pe lângă proiectele pe care le dezvolt pentru
www.theflappergirlchronicle.com, respectiv IULIA ALBU EXCLUSIVE! o serie de mini materiale filmate realizate în cadrul shooting-urilor şi evenimentelor la care particip, proiectul FASHION AQUARIUS care are ca obiectiv promovarea tinerelor talente din moda fie că vorbim de modele, fotografi sau fashion writers, MANIFESTO şi campaniile de ima­gine în care sunt implicată fie în calitate de
creative director, fie de ambasador sau imagine, cel mai important proiect al meu este Mikaela.

LPM: Fetiţa ta, Mikaela, este considerată o fashionistă de mică. Care este drumul pe care ai vrea să îl urmeze?

I.A.: Mihai şi cu mine ne dorim foarte mult ca Mikaela să aleagă o carieră în domeniul artistic, ea manifestând deja o inclinaþie nativă către desen şi formă. Acest lucru nu înseamnă însă că îi vom limita zonele de interes, ci doar ca o vom „călăuzi” cu grijă şi o vom susţine indiferent de drumul pe care îl va alege.

LPM: Mai practici meseria de avocat? Cum reuseşti să te împarţi între: mamă, soţie şi editor?

I.A.: Nu voi minţi spunând că este uşor, că sunt o mamă care stă non-stop lângă copilul ei sau soţia ideală. Cred însă că am ajuns la un echilibru care să îmi permită să fac faţa tuturor „proiectelor” în care mă implic fie că vorbim de familie fie că vorbim de job-ul meu. Ziua mea de „lucru” are minim 20 de ore din care cel puţin 6 sunt dedicate familiei. Prefer să nu dorm noaptea când pot lucra în voie la materialele pentru site decât să renunţ la timpul petrecut cu fiica mea.

LPM: În ultima perioadă eşti foarte mediatizată datorită stilului flapper pe care l-ai abordat, apărând în presă atât păreri negative cât şi pozitive. Obişnuieşti să iei în seamă criticile?

I.A.: Nu cred că sunt neapărat MAI mediatizată acum… Totul se reduce la ceea ce faci efectiv în acest domeniu. Proiectul Flapper Girl s-a bucurat de un real succes, fotografiile realizate pentru lansare fiind imediat preluate de o publicatie din Cizma, iar Flapper Girl este într-adevăr primul alter ego al unei persoane publice din România căreia i-a fost dedicată o copertă, însă consider că implicarea mea din ce în ce mai pregnantă în sistemul modei şi cooptarea mea în echipa unora dintre cele mai exclusiviste branduri este cea care mi-a adus notorietatea.

LPM: Cum reuseşti să arăţi de fiecare dată aşa spectaculos, ai o echipă în spate care te sfătuieşte?

I.A.: Echipa cu care lucrez este formată constant din 3 persoane: make-up artistul Marie Dăscălescu, fotograful Valentin Calinescu şi… Iulia Albu. Restul colaborărilor le aleg în funcţie de proiectele pe care le am în derulare. Partea de concept îmi aparţine în totalitate. Pe partea de pictoriale lucrez exclusiv cu aceasta echipă. În ceea ce priveşte apariţiile mele publice acestea sunt minuţios pregătite, iar garderoba mea este reînnoită constant, cu piese concepute exclusiv pentru mine. Deşi majoritatea pieselor îmi poartă semnătura, uneori aleg cate un item creat de unul dintre designerii agreaţi.

LPM: Eşti recunoscută pentru brandurile luxoase de haine pe care le porţi, ai purtat vreodată şi haine create special pentru tine?

I.A.: Este adevărat că prefer piesele de calitate în detrimentul celor de un sezon, acesta fiind motivul pentru care accesoriile pe care le deţin sunt de
o valoare considerabilă, fie că vorbim de bijuterii de colecţie sau accesorii de pe cele mai prestigioase podiumuri. Cu toate acestea însă, eu nu repet niciodată ţinutele în cadrul evenimentelor la care particip, ceea ce presupune o garderobă
sezonieră care poate fi considerată de cei mai mulţi impresionantă. Þinutele mi le concep personal, acordând o mare atenţie detaliilor, motiv pentru care nu mi s-a întâmplat niciodată să port piese asemănătoare cu altcineva. Mi s-a întamplat însă, ca la distanţă de câteva luni sau uneori chiar un an, să regăsesc piese quasiidentice în colecţile unor renumite case de modă. Acest lucru mă flatează întotdeauna şi îmi reaminteşte că drumul meu este cel corect.

LPM: Cât timp acorzi îngrijirii tale? De câte ori mergi la un salon de înfrumuseţare pe lună?

I.A.: Nu sunt o împătimită a saloanelor aşa încât nu mi se intamplă niciodată să depaşesc limita normală a acestor „vizite”. Recunosc însă că am anumite ritualuri pentru ingrijirea pielii şi a părului ce ar putea părea şocante pentru unii. Pielea mea este în primul rând sănătoasă, iar o mare parte a acestui efect este hidratarea corectă. Beau zilnic 3 litri de apă şi acord o mare atenţie demachierii.

LPM: Te-ai gândit vreodată să-ţi schimbi culoarea  părului?

I.A.: În adolescenţă am avut o tentativă în acest sens, însă niciun hairstilist nu a vrut să îşi asume aceasta schimbare. Când 10 profesionişti îţi spun că eşti pe cale să „comiţi” cea mai mare prostie, renunţi la idee. Acum mă bucur că am avut inteligenţa să le urmez sfatul. Nu mi-am vopsit părul niciodată, nu am nici o operaţie estetică, nu port lentile colorate şi urăsc sincer unghiile false. Aşa
a început campania M.A.N.I.F.E.S.T.O SUNT FRUMOASA PENTRU CA SUNT EU, o campanie ce numără în prezent câteva mii de persoane
înscrise pe pagina oficială, evenimente şi shooting-uri dedicate, precum şi materiale publicitare de promovare în media.

LPM: Ce sfaturi ai pentru tinerele adolescente care doresc să-şi creeze propriul stil?

I.A.: În primul rând trebuie să se privească cu SINCERITATE atât în oglindă cât şi in adancul sufletului. Majoritatea adolescentelor sunt macinate de complexe „imputate” de către cei din jurul lor. Am trecut şi eu prin asta, aşa încât fenomenul îmi este mult mai familiar decât mi-aş fi dorit. Dincolo de aspectul fizic contează enorm încrederea in sine şi ASUMAREA propriei identităţi. Pasul al doilea este INFORMAREA. Informarea este esenţială. Nu putem copia pur şi simplu o imagine decupată dintr-o revista. Pasul al treilea este EXPERIMENTAREA. Experimentarea este foarte importantă. Experimen­tarea o facem inconştient, încă din copilărie. Joaca cu păpuşile, croirea de ţinute pentru acestea, combinarea lor, sunt practic toate etape ale maturizării stilistice pe care o parcurge orice femeie.

Este esenţial ca pe parcursul acestui drum să ai parte de susţinerea celor din jur şi poate chiar de puţină „îndrumare”. Din acest motiv răspund mereu cu plăcere celor ce îmi cer sfatul. O fac din pasiune dar şi pentru că, la rândul meu, am fost ca oricare dintre aceste fete. Am fost dezorientată, complexată şi marginalizată din cauza faptului că toată viaţa mea am fost extrem de slabă, pentru că nu fumam, pentru ca nu pierdeam nopţile aşa cum făceau
colegii mei. La un moment dat însă am lăsat totul
în urmă şi am înţeles că sunt mult mai puternică decât credeam.