EXCLUSIV! Interviu cu George KEUNE senior, Preşedintele KEUNE HAIRCOSMETICS

După 7 ani de activitate pe piața din România, avem ocazia de a-i adresa câteva întrebări lui George Keune SR., reprezentantul prestigioasei companii Keune HAIRCOSMETICS, înființate de tatăl său în urmă cu peste 90 de ani. Prestigiul internațional al companiei a fost dobândit printr-o investiție de durată în produse de cea mai bună calitate, standard impus de viziunea tatălui dumneavoastră și menținut în continuare. Ați putea să ne dezvăluiți câteva  din secretele unei dezvoltări durabile și fără compromisuri la nivelul calității?

George Keune Portret22 A4 

Cea mai importantă trăsătură care stă la baza producţiei noastre este calitatea produsului.Toate produsele sunt realizate în fabrica noastră proprie din Olanda. Datorită metodelor automatizate de lucru, producem foarte eficient şi,de asemenea beneficiem de facilități speciale pentru colectarea apelor uzate şi reciclarea acestora. Am decis să păstrăm producția noastră în Olanda, astfel încât să putem asigura condiţii bune de muncă şi produse de înaltă calitate, indiferent de ţara în care sunt distribuite acestea.
Materiile prime pe care le folosim sunt de cea mai bună calitate, iar furnizoriicu care alegem să lucrăm susţin comerţul premium, în termeni ai calităţii. De exemplu, gama de produse So Pure Natural Balance conține ingrediente organice certificate, iar ambalajul este biodegradabil.

Compania pe care o conduceți are o istorie fascinantă, fiind condusă întâi de tatăldumneavoastră și în prezent de dumneavoastră și fii (EelcoşiGeorge Jr.)dumneavoastră. Ajunsă acum să numere sucursale în peste 80 de țări, compania Keune nu mai este doar una de familie. Cum se împacă statutul unei afaceri de familie cu ideea de corporație internațională?

Valorile după care ne ghidăm sunt autenticitatea, eleganţa, dedicarea şi cooperarea. Keune este un brand prietenos şi acordă o atenţie deosebită relaţiei cu coaforii din întreaga lume.Calitatea este piatra de temelie a filozofiei noastre de afaceri și a fost întotdeauna printre cei mai importanţi factori ai succesului. Suntem specializaţi în produse profesionale de înaltă calitate, adresate îngrijirii părului şi am rămas fideli acestei abordări timp de peste 90 de ani, iar rezultatele dovedesc faptul că această strategie este una corectă. Numai cel mai bun este suficient de bun.

Cosmeticele și beauty-ul în general sunt privite ca domenii în special feminine, dar în cazul familiei dumneavoastră, afacerile au fost conduse cu succes de domni.Ce rol au femeile Keune în conducerea companiei? Care este input-ul lor în legătură cu campaniile desfășurate și cu strategiile brand-ului?

Într-o companie totul se rezumă la oamenii care o fac să funcționeze. Astfel ideile și sugestiile tuturor sunt evaluate și ascultate cu atentie. Nu există idea de “eu”, există doar ideea de “noi”. Sunt mândru să spun că avem oameni foarte talentaţi și dedicați, bărbați și femei deopotrivă, în toate departamentele, începȃnd din  laborator şi pȃnă la marketing şi vânzări sau educație.

În afară de a oferi produse la cele mai înalte standarde, Keune investește și în educarea coaforilor și a celor care-și doresc să devină profesioniști în beauty și hairstyling, mai ales prin celebra emisiune The Next Hair Guru. Ce sfaturi ați da unui tânăr stilist pentru a reuși în acest domeniu? Care sunt pașii spre o afacere de succes?

Determinare, dedicare şi parteneriat. Dacă v-ați setat obiectivul, atunci lupta pentru el și pentru a găsi un partener bun de afaceri şi de educaţie, vă pot ajuta să atingeţi acest scop. În Olanda, oferim programe educaţionale, cu seminarii de management de salon şi planuri de suport în dezvoltare.O parte din acestea sunt preluate şi dezvoltate de fiecare ţarăîn parte, în funcţie de specificul cultural şi economic al fiecăreia.


Pe lângă activitatea de educare, contribuiți în mod susținut la ameliorarea suferinței copiilor afectați de cancer prin programul Hairwish Foundation.De unde a pornit acest proiect și cum ați pus bazele fundației? Ați putea să ne spuneți mai multe despre beneficiarii acestei inițiative?

Toată lumea merită să aibă un păr frumos și de aceea Keune vrea să facă ceva pentru copiii care au nevoie de păr pentru peruci. Astfel, am lansat o campanie națională în saloane pentru a strȃnge păr şi bani în vderea confecţionării de peruci şi nu numai. Fundaţia se numeşte Stichting Haarwensen sau Hairwish Foundantion.

Aproximativ 500 de copii din Olanda îşi pierd părul din cauza cancerului. Stichting Haarwensen este o fundație non-profit pentru copii cu vȃrste până la 18 ani care au nevoie de o perucă din cauza boli sau orice alt motiv. Prin urmare, cu ajutorul tuturor coaforilor colaboratori, vom colecta păr pentru a fi utilizat în acest scop.Producţia și întreţinerea unei perucisunt foarte scumpe și nu toată lumea își poate permite achiziţionarea acestora. Mai mult decât atât vom dona, de asemenea 1 euro din preţul fiecărui produs cumpărat pentru a ajuta fundația.
 
CAMPANIA DE COLECTARE DE FONDURI
 
Am înființat această campanie de strângere de fonduri, împreună cu Saloanele Keune care aparţin companiei.Prin intermediul acestora căutam persoanele care doresc săîşi tundă părul (cozi de cel puțin 25 cm), pentru a-l dona la Stichting Haarwensen. Saloanele care participă la acest proiect oferăgratuit servicul de tuns persoanelor doritoare. De aceea,primesc în schimbun pachet de sprijin cuprinzător pentru a construi o campanie de succes. Mai mult decât atât, Keune a început o campanie on-line pe www.keune.nl și o campanie de social media. În viitor, dorim să extindem acest program la nivel internaţional.

 

Keune este un brand apreciat internațional pentru investiția în produse non-invazive, delicate pentru păr şi scalp. Astăzi există SO PURE, o marcă care se concentrează pe protejarea mediului înconjurător, propunȃnd produse fără parabeni, sulfaţi sau amoniac. Având în vedere problema poluării, cum credeți că ar putea industria de beauty să renunțe la produsele invazive și să dezvolte inițiative viabile pentru a proteja mediul înconjurător?.

Toată lumea devine din ce în ce mai conștientă de alegerile făcute în faţa produselor cosmeticeşi ale ingredientelor conţinute. Clienţii doresc ca acestea să fie cu adevărat naturale, lipsite de agenţi chimici sau alergeni. În același timp, nusuntem dispuși să facem compromisuriîn ceea ce priveşte standardele noastre ridicate de confort și calitate. Prin gama So Pure Keune, susținem aceste valori şi ne adaptăm necesităţilor de protejare a mediului înconjurător în paralel cu oferirea de produse de înaltă calitate.

 

Keune se află pe piața din România de 7 ani, fiind un important nume pentru profesioniștii din saloanele românești. Ce particularități ați descoperit aici?Cum apreciaţi evoluţia Romȃniei de pȃnă acum?

Suntem foarte mȃndri de distribuitorul nostru din Romȃnia- Global Beauty Expert şi de cei care formează echipa. Am obervat cum brandul Keune a crescut mult în aceastăţarăşi ne-a onorat acest lucru. Este un bun exemplu de asumare a conceptului “noi”.Am descoperit oameni talentaţi, pasionaţi şi dedicaţi meseriei lor.Am fost impresionat de ambiţia lor de a se dezvolta continuu şi consider că numai cu această atitudine poţi face performanţă.

 

Keune este un competitor de top pe piață de peste 90 de ani, dezvoltându-se odată cu crearea industriei cosmeticelor. Ați reușit să vă vindeți produsele unor consumatori extrem de diferiți, aparținând tuturor generațiilor începȃnd cu secolul XX  şi pȃnă la începutul secolului XXI. Cum vă adaptați nevoilor și intereselor unor consumatori atât de diferiți ca background?

 sediul Keune 1912 sediul actual
Datorită tuturor cunoștințelor la care avem acces astȃzi, oamenii devin mai exigenţi cu produsele pe care le folosesc. Schimbările în modă dictează cereri şi nevoi de diferite produse, cu proprietăţi multiple. Este foarte frumos săasişti la aceste schimbări şi să te adaptezi în mod constant cererilor pieţei. Îmi plac toate culturile din întreaga lume și sunt bucuros să văd că produsele noastre sunt utilizate pe scară largă, la nivel mondial. Ceea ce nu s-a schimbat este dorința de a crea un păr frumos!


De-a lungul istoriei sale, compania dumneavoastră a făcut față cu brio modificărilor pieței, extinzându-se la nivel mondial prin receptivitatea față de toate dezvoltările apărute. Care sunt secretele acestei versatilități, cum comunicați cu generația actuală, crescută în online și receptivă la canale precum facebook sau twitter?

Comunicarea este acum mult mai directă și este mai ușor ca mesajul să ajungă la oameni, prin intermediul mass-media, site-uri de socializare, prin telefoane mobile sau Skype. Video-urile educaţionale pe care le producem sunt distribuite pe Youtube, Facebook sau direct pe website-ul companiei. Practic, am creat departamente separate care au grijă ca informaţia să ajungă la cȃt mai mulţi hairstilişti şi nu numai. Dorim săîmpărtăşim cunoştinţele noastre în cele mai moderne şi rapide moduri cu putinţă.De asemenea, călătoriile au fost facilitate datorită traseelor şi curselor directe. La Keune, în Olanda, organizăm frecvent sesiuni internaţionale de educaţie dedicate atȃt specialiştilor din hairstyle, cȃt şi trainerilor internaţionali.
 

După atâția ani de activitate, continuţisă participati activ la conducerea   firmei.   Ce anume din viziunea tatălui dvs.a reușit să vă transmită dumneavoastră și ulterior fiilor dumneavoastră pentru a putea menține și dezvolta mai departe moștenirea sa?

Folosim numai cele mai bune ingrediente.Directorul de Cercetare și Dezvoltare al Laboratorului Keune are libertatea de a alege materiile prime, fără să i se impună vreo limită. Întotdeauna sunt alese cele mai bune ingrediente, astfel încât produsele Keune vor fi uşor de recunoscut de către profesioniştii din domeniu.De asemenea, avem propria noastră echipă de cercetători chimişti- asemeni tatălui meu.Pe scurt, aceştia sunt cȃţiva dintre pilonii care susţin moştenirealăsată de Jan Keune, tatăl meu.


Din documentările şi cercetările jurnalistice pe care le-am realizat împreună cu restul colegilor reiese că brand-ul Keune a jucat un rol cheie în dezvoltarea industriei de hairstyling prin inventarea unor produse de nelipsit de pe postul de lucru al oricărui salon de înfrumuseţare din întreaga lume. Ne puteţi dezvălui mai multe detalii despre aceste produse?


Deși astăzi Keune este renumit datorită sistemului de colorare Tinta Color, brand-ul nostruşi-a cȃştigat la începuturi notorietatea prin inventarea soluţiei de permanent, în 1927.Alte inovații importante sunt lacul fixativ, dezvoltat în 1950 şi gelul de păr,în anii ‘70.Introducerea pe piaţă a produselor Tinta Color poate fi văzută ca o inovație în sine, datorită ingredientelor deosebite. Cercetarea din laboratoarele Keune nu s-a rezumat niciodată la dezvoltarea de noi produse. La scurt timp după intrarea în piaţă, am ajuns la concluzia că suportul acordat profesioniștilorestefoarte important, motiv pentru care produsele Keune sunt disponibile exclusiv în saloane. Lucrăm în prezent la o idee revoluţionară caresă sporească sprijinul acordat stiliştilor, la nivel mondial. Veți auzi cu siguranță mai multe despre acest lucru în viitor.